Tisková zpráva
Změna JŘ a léto 2007

Úvodem informace je možno konstatovat, že pro společnost zásadní smlouva s Krajským úřadem v Plzni byla pro rok 2007 podepsána a plněna. V rámci základní dopravní obslužnosti bylo v Plzeňském kraji ujeto 11,8 mil. km na celkem 223 linkách s 378 autobusy.
Dále se rozvíjela zvláštní linková doprava tzn. na objednávku podniků a organizací a to s celkem 35 linkami. Mimo tuto smluvní pravidelnou dopravu se společnost zásadním způsobem podílí na náhradní dopravě ČD, což je při stavbě koridoru Plzeň - Stříbro - Cheb velmi náročný úkol. Např. pro zajímavost denně bylo nasazeno až 46 autobusů.
Samozřejmě je zajišťována zájezdová činnost po tuzemsku i zahraničí. K tomu je zapotřebí a společnost vlastní 430 autobusů a zaměstnává 460 řidičů.


Ředitel společnosti p. Miroslav Hucl hovoří k novinářům

Obnova vozidel v roce 2007
Bude nakoupeno celkem 50 vozidel v celkové hodnotě 220 mil. Kč v rozčlenění: 2 autobusy na CNG, 10 nízkopodlažních, 37 linkových IVECO a SOR a to vše s klimatizací, což je již standard pro Plzeňský kraj, 1 kloubový 18 m.
Bylo nakoupeno 6 zájezdových Karosa a Renault.


Nově renovovaný historický autobus Karosa ŠL 11 - Turist

Obchodní aktivity

  • Již zmíněná ZLD např. pro AFL Stříbro, YAZAKI, KEL Montážní technika, DAIKIN, TESCO Rokycanská a Borská pole, NC Olympia Plzeň.
  • Náhradní doprava ČD
  • Objednávková doprava pro TESCO Borská pole (dříve CARREFOUR) od 01. 12. 2006
  • Závodová doprava pro návštěvníky pivovaru Prazdroj od 16. 11. 2006


Rozmanitost vozového parku ČSAD autobusy Plzeň - historické, speciální pro invalidy a nejnovější moderní autobusy Euro 4

Změny jízdních řádů od 10. 6. 2007

  • Optimalizace jízdních řádů dle požadavků obcí a Krajského úřadu Plzeňského kraje s cílem zlepšit návaznosti spojů, návaznosti na železniční dopravu a včasné návozy do zaměstnání a škol
  • Dochází k výraznému rozšíření provozu na lince Kralovice - Plzeň zejména v úseku Plzeň - Kaznějov - Horní Bříza
  • K rozšíření provozu dochází i v dopravním směru Plzeň - Domažlice. Byly zavedeny dva nové spoje s odjezdem z Plzně v 15.35 hodin a z Domažlic v 15.40 hodin. Zavedením nových spojů bychom rádi odlehčili stávajícím plně kapacitně využitým spojům po ukončení ranní směny a školního vyučování
  • Trasa linky Plzeň - Karlovy Vary - Jáchymov doznala výrazné změny. Jednak byl zrušen alternativní směr z Toužimi přes Bochov do Karlových Varů a linka byla zkrácena tak, že cílovou zastávkou všech spojů jsou Karlovy Vary. Na autobusovém terminálu jsou přípojné linky místních dopravců do Ostrova a Jáchymova
  • Na Rokycansku se upravuje provoz spoje z Rokycan přes Radnice do Mlečic, který do místní základní školy naváží děti ze severního Radnicka. Tento spoj přijížděl na zastávku Mlečice, ZŠ pozdě a děti se do školy dostávaly často až po zahájení vyučování
  • Definitivně se ruší bývalá dálková linka Klatovy - Kašperské Hory - České Budějovice. Změnou licence se tato linka mění na linku základní dopravní obslužnosti (ZDO) a obsluhuje území Klatovska, Sušicka, Kašperských Hor a cílovou zastávku na území jihočeského kraje ve Stachách. Tam je zajištěna návaznost na linky místních dopravců
  • Tzv. "Zelené linky na Šumavu" se rozjíždí z Plzně na Kvildu o víkendech již od 16. června, od 2. července je provoz rozšířen na všechny dny v týdnu. Tento autobus opět zajišťuje přepravu jízdních kol na speciálním přívěsu. Další rekreační linky po NP a CHKO Šumava navazují od 2. července t.r. včetně přepravy jízdních kol ze Sušice na Kvildu a dále po horských trasách mezi Železnou Rudou a Kvildou. Jízdní kola se přepravují na upraveném přívěsu jejichž obsluhu zajišťuje steward


Před zánovním autobusem Iveco (dříve Karosa) Crossway pózuje ředitel společnosti p. Miroslav Hucl

Problémy

  • Nedostatek řidičů přetrvává již delší dobu
  • Nové nařízení Rady a EP (ES) č. 561/2006 nově upravuje dobu řízení a dobu odpočinku řidičů. Velkým problémem se jeví zrušení výjimky pro řidiče mezinárodní autobusové dopravy prováděné jinou formou, než linkovou. Jedná o ztrátu možnosti přesunout dobu týdenního odpočinku až na 12 den při dodržení denních dob řízení a odpočinku. Pracovní týden i těchto řidičů je 6 dní

Miroslav Hucl, ředitel společnosti

V Plzni dne 30. 5. 2007

Aktualizováno 31.5.2007 © Zbyněk Hupák
ČSAD autobusy Plzeň a.s.
 Hlavní menu
 Aktuality
 O společnosti
 Doprava osob
 Jízdní řády
 Čipová karta
 Bonusy za jízdenky
 Ostatní služby
 Nabídka tiskovin
 Nabídka zaměstnání
 Pronájem kanceláří
 Muzeum
 Zajímavosti
 Váš názor
 Anketa

Víte, že děti ve stáří 10-15 let s poloviční jízdenkou jsou povinny na vyžádání doložit svůj věk průkazkou?

 vůbec netuším, že je taková povinnost
1279 hlasů, 51%
 něco jsem slyšel/a, ale nevím podrobnosti
108 hlasů, 4%
 ano, znám to a hlídám(e) si to
827 hlasů, 33%
 přeprava dětí se mě vůbec netýká
254 hlasů, 10%

Celkem 2468 hlasů

Starší ankety

Výměnná reklama:
OrHit
 Rychlé menu
Elektronický obchod - jízdenky a místenky e-obchod jízdenky
 Slevy ISIC
 Cyklobusy
 CAN v Plzni
 Kontakty
 Facebook
 Vyhledávání

 Mapa stránek
Autoři snímků

 Vozový park
Nejnovější autobusy

IRISBUS Evadys H 12.8M; foto Miroslav Klas Dálkové autobusy IRISBUS Evadys H 12.8M

Přehled za rok 2012

 Životní jubilea
srpen 2018

50 let
Pavel Stehlík (13.)
řidič, Kralovicko

60 let
Vlastislav Süsz (14.)
řidič, Domažlicko

65 let
Josef Kolena (5.)
řidič, Kralovicko

Stanislav Mikšovský (23.)
řidič, Plzeňsko

Jezdíme pro Plzeňský kraj
 Plzeňský kraj